Wednesday, February 17, 2010

Types of mailboxes / Tipe-tipe kotak surat :)

astudioarchitect.com Did you know, there are various forms of residensial mailboxes? The function may be the same, namely to receive a letter from the postman. Usually it is a box with a wide hole that can be entered with variety of letter size. Forms and types of mailboxes are different, depending on the location and size of the mailbox. There is actually the kind of commercial mailboxes, which are for apartments, offices, or shared use of so-called 'commercial mailboxes'. The most familiar types are the 'single unit' mailbox, wall mounted mailbox, or mailbox planted in the fence wall or column.

Tahukah Anda, ada bermacam-macam bentuk kotak surat? Fungsinya mungkin sama, yaitu untuk menerima surat dari tukang pos. Biasanya merupakan sebuah kotak dengan lubang melebar yang bisa dimasuki berbagai ukuran surat. Bentuk dan macam kotak surat ada bermacam-macam, tergantung dari letak dan besar kecilnya kotak surat. Jenis yang paling dikenal adalah kotak surat 'single unit', kotak surat yang ditempelkan di tembok, atau yang ditanam di dinding pagar atau kolom.




'Single unit' mailbox type is a box with a stand-alone buffer. This type of box usually located near the fence and near the entrance to a house. The wall mounted type of mailbox is also a common choice because it is easily placed where we want and do not require special construction. Other types are mailbox planted in the walls. This type of a mailbox should be designed from the beginning to blend with the wall or column.

Mailbox is still a home accessory that is useful enough, considering not many people turned completely using email. Mailboxes can also be a display sweeteners of home accessories with various forms and types. Side or front part of mailbox can also be marked with house numbers and address :)

Mailbox in the 'burbs
Stand alone, single unit mailbox

You've Got Mail!
Wall mounted mailbox


A very creative built in mailbox

Kotak surat dengan tipe 'single unit' merupakan sebuah kotak dengan penyangga yang berdiri sendiri. Kotak tipe ini biasanya berada didekat pagar dan didekat jalan masuk menuju rumah. Kotak surat dengan jenis yang ditempelkan di dinding juga merupakan pilihan yang lazim karena mudah ditempelkan dimana kita inginkan dan tidak membutuhkan konstruksi penyangga yang khusus. Jenis lainnya adalah kotak yang ditanam di dinding. Jenis ini merupakan kotak surat yang harus didesain dari awal agar menyatu dengan tembok atau kolom.


Kotak surat masih menjadi aksesori rumah yang cukup berguna, mengingat belum banyak orang beralih sepenuhnya menggunakan email. Kotak surat juga bisa menjadi aksesori pemanis tampilan rumah dengan bentuk dan tipe yang bermacam-macam. Disisi atau dibagian muka kotak surat juga bisa diberi tanda alamat dan nomor rumah :)

________________________________________________

by Probo Hindarto

© Copyright 2010 astudio Indonesia. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment